Generelt
Kan jeg få internet fra BOLIG·NET?
Ja, BOLIG·NET er landsdækkende på TDC's telefonnet. Vi leverer også Fiber i TDC's fibernet område.
Vi leverer også løsninger til boligforeninger. Prøv at spørge din boligforening om de får leveret internet fra BOLIG·NET.
Hvordan bestiller jeg internet fra BOLIG·NET?
Du kan bestille din nye internetforbindelse online. Du vil efter endt bestilling modtage en ordrebekræftelse.
Bestil fibernet
Bor du i en boligforening, som får leveret internet fra BOLIG·NET, kan du ved 3 enkle trin koble dig på netværket. Besøg mit.bolignet.dk og tryk "opret ny kunde" - så bliver du guidet igennem din oprettelse.
Hvordan opsiger jeg mit internet hos BOLIG·NET?
Du bedes skrive til os på kundeservice@bolignet.dk og oplyse dit navn og adresse, det abonnement, du ønsker at opsige samt til hvilken dato.
Leverer i garanterede hastigheder?
Ja, vi leverer garanterede hastigheder på alle vores fiberforbindelser. Hvis du har en trådløs router tilsluttet, skal du være opmærksom på at det kan sænke hastigheden. Har du bredbånd via. telefonstikket kan vi desværre ikke garantere hastigheden, og den angivne hastighed er "op til". Er du i tvivl, om du får den korrekte hastighed, kan du foretage en hastighedstest og sende resultatet til os, så vi kan kigge på det.
Min hastighed er lavere end hvad jeg betaler for?
Der kan være flere årsager til at du oplever en dårligere hastighed end hvad du forventer. I visse perioder kan nettet være belastet, specielt i aftentimerne. Da forbindelsen leveres til stikket på din adresse, garanterer vi ikke for tab af hastighed i forbindelse med brug af udstyr f.eks. trådløs router.
Vi anbefaler at du foretager flere hastighedtests fordelt over døgnet, da det giver vores tekniker større mulighed for at hjælpe dig. Du sender dem til kundeservice@bolignet.dk. Prøv at læse Gode råd før du foretager en hastighedstest.
Jeg skal flytte, hvad gør jeg?
Alt du skal gøre er at skrive til kundeservice@bolignet.dk Du vil i løbet af et par dage modtage et tilbud med den hastighed vi kan levere.
Flytter du internt i en boligforening, kan du nemt flytte din forbindelse. Alt du behøver at gøre er, at gå ind på vores selvbetjeningsside og rette dine oplysninger.
Kan jeg skifte min hastighed?
Ja, alt du skal gøre er, at sende en email til kundeservice@bolignet.dk. Du vil indenfor 24 timer modtage en email om vi kan levere den ønskede hastighed, samt dato for hvornår du kan forvente at det virker.
Bor du i en af de boligforeninger hvor vi leverer internet, skal du bare logge ind på selvbetjeningssiden, mit.bolignet.dk og ændre din hastighed. Ændringen sker med det samme.
Har fået ny computer, men kan kun se bolignet's hjemmeside?
Det skyldes din computer mangler at blive tilmeldt på vores selvbetjeningsside. Når du logger ind sker dette automatisk. Husk at genstarte computeren efter 5 minutter. Fortsætter problemet, bør du tage kontakt til os på tlf. 70 27 70 67.
Kan jeg tilslutte en server til forbindelsen?
Ja, hos BOLIG·NET kan du godt tilslutte en server til forbindelsen, så længe det kun er til privat brug. Husk du skal bruge en global ip-adresse, såfremt den skal tilgås udefra.
Kan jeg købe en global ip-adresse?
Ja, det kan du godt. På selvbetjeningssiden kan du købe op til 5 ip-adresser.
Du kan også kontakte kundeservice på tlf. 70 27 70 67.
Mit internet virker ikke, hvad kan jeg gøre?
Der er flere ting du kan gøre når dit internet ikke virker. Start med at kontrollere om alt udstyr har strøm og er tilsluttet rigtigt. Herefter kan du genstarte din router og andet tilsluttet udstyr. Prøv også at tilslutte en computer udenom routeren, for at se om du kan komme på nettet.
Virker det fortsat ikke, bør du kontakte kundeservice på 70 27 70 67 for yderlige fejlsøgning. For at fejlsøge bør du være hjemme og computeren tilsluttet via kabel.
Har BOLIG·NET fair-use regler?
Ja, BOLIG·NET har fair-use regler. Disse er dog sat så højt, at en familie med et almindeligt internet brug, aldrig kommer i nærheden af denne grænse. Læs mere om fair-use regler i vores betingelser.
Hvor kan jeg finde mine betingelser?
Hvordan sætter jeg mail op på mobil eller tablet?
Klik her hvis du bruger Android (Samsung, HTC, Nokia m.m.)
Klik her
hvis du bruger iOS (iPhone eller iPad)
Jeg har mistet koden til min mail?
Koden til din mail er den samme du bruger til at logge ind på selvbetjeningssiden. Har du mistet koden til selvbetjeningssiden, kan du få den tilsendt ved at gå ind på mit.bolignet.dk og trykke på "Glemt kode". Virker dette ikke, kan kundeservice sende koden.
Hvad hedder min mailadresse?
Alle kunder får tildelt en mailadresse der hedder "dit kunde nr"@mit.bolignet.dk
Kan jeg få flere mailadresser?
Ja, du har mulighed for at oprette op til 5 forskellige mailadresser.
Hvad hedder mailserveren?
Vores mailserver hedder mail.bolignet.dk
Skal jeg bruge pop3 eller imap?
Med en mailadresse fra BOLIG·NET, har du mulighed for at bruge både pop3 og imap. Det er helt op til dig hvilken en du vælger at bruge. Er du i tvivl om hvilken en der passer til dit behov, så ring til vores kundeservice på tlf. 70 27 70 67.
Min inbox er fuld?
Det er altid en god ide at rydde op i gamle mails, så de ikke ligger og fylder. En nem måde at frigive mere plads fra din inbox er, at fjerne sendte og slettede mails. På den måde undgår du at miste vigtige mails.
Kan jeg få mere plads?
Nej, BOLIG·NET har desværre ikke mulighed for at give dig mere plads.
Min mail virker ikke?
Hvis din mail ikke virker, bør du altid starte med at kontrollere om du kan komme på nettet, samt om dine instillinger er rigtige. Hvis dette er på plads, kan du ringe til vores kundeservice. Når du ringer, bør du være hjemme og sidde klar ved computeren, så vores tekniker hurtigt kan kigge på sagen.
Kan jeg sætte min egen mailserver op?
Ja, du må godt bruge din egen mailserver. Dog skal alle mails sendes via os.
Kan jeg få åbnet op for port 25?
Nej, af hensyn til sikkerheden i nettet, har vi ikke mulighed for at åbne op for port 25. Men du er velkommen til at sende mails via vores mailserver.
Router
Kan jeg bruge min egen trådløse router?
Ja, BOLIG·NET har ikke noget krav om at din router skal være købt hos os. Har du en trådløs router der fungerer fint, kan du godt fortsætte med at bruge den.
Jeg har mistet koden til mit trådløse netværk?
Har du købt din trådløse router hos BOLIG·NET, vil der i æsken ligge et brev med din kode til dit trådløse netværket. Har du mistet den, kan du få tilsendt et nyt ved at ringe til kundeservice på 70 27 70 67.
Er din trådløse router ikke købt hos BOLIG·NET, kan vi desværre ikke hjælpe dig. Vi vil anbefale du kontakter fabrikanten eller henvender dig i forretningen, hvor du har købt routeren.
Min signalstyrke er for lav?
Lav signalstyrke kan skyldes mange forskellige ting. Men der er alligevel noget du kan gøre for at få et bedre signal.
- Flyt routeren, så den ikke står ved TV, radio og andet elektronik.
- Kontroller om antennerne sider fast.
- Genstart routeren.
- Brug nogle andre kanaler på routeren.
Hvad hedder mit trådløse netværk?
Et trådløst netværk kan hedde mange forskellige ting. Er din trådløse router købt hos BOLIG·NET, hedder netværket gerne "bolignetWIFI".
Har du ikke købt din trådløse router hos BOLIG·NET, eller kan du ikke se et netværk der hedder "bolignetWIFI", kan du prøve at notere hvilke navne du ser. Sluk routeren og se hvilket navn der forsvinder. Giver det ikke noget brugbart resultat, kan det være nødvendigt at genskabe fabriksindstillingerne.
Kan jeg købe en router af BOLIG·NET?
Ja, hos BOLIG·NET kan du købe en trådløs router. Vi har flere modeller læs om dem her.
Mit trådløse netværk virker ikke?
Kontroller først om du kan se routeren på listen over trådløse netværk. Er den ikke det bør du kontrollere strøm samt evt genstarte den. Prøv herefter om du kan logge på. Kan du det, men har stadig ikke nogen forbindelse, kan det være dit net som er nede. Prøv at tilslut på kabel for at se om du kan komme på nettet. Sidst kan du altid ringe til os på tlf. 70 27 70 67.
Kan jeg skifte navn og adgangskode på routeren?
Ja, er din trådløse router købt hos BOLIG·NET, kan du skifte navn og adgangskode.